Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)2022-06-072022-06-07https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/10605This article attempts a reflection on the drifting of the composition-term in scope of: 1) The relationship between nature and art by Aristotle. 2) The pregnancy of Composition in classicist Aesthetics. 3) The Critics of Classicism by Kant based on his notion of Reflective Aesthetical Judgement. 4) The consequence of the break of minimal art with naturalism and anthromorphic structures present in Art-History.Este artículo reflexiona sobre la deriva de la idea de composición a través de: 1) La relación entre los conceptos de naturaleza y arte en Aristóteles. 2) La significancia de la composición en la estética clasicista. 3) La crítica de Kant al clasicismo basada en su noción de Juicio estético reflexionante. 4) La consecuencia de la respuesta rupturista del "minimal art" con el naturalismo y el antropomorfismopresente a lo largo de la historia del arte.application/pdfDerechos de autor 2011 Miguel Salmerón Infanteinfo:eu-repo/semantics/openAccesscomposiciónantropomórficotécnica de la naturalezaacontecimientoespacio literalcompositionanthropomorphictechnique of natureeventliteral spaceQuasi come uno animale: splendor and drifting of the composition termQuasi come uno animale: esplendor y deriva de la composicióninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)