Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)2022-06-072022-06-07https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/10622Well knows, Kierkegaard’s aesthetic stage is the stage of immediate life. This life based on the lyricism and seduction, embodied also the Kierkegaard’s character of Johannes, in the The Seducer's Diary, as the Mozart´s conceptual character of Don Juan. This article attemts to demonstrate how Kierkegaard appropriates the figure of seduction in his works and thought as the factual consolidation of immediacy, and how seduction, like music, prepare the way for a transcendental, aesthetics experience: The lives in the moment.Es bien sabido que el estadio estético de Kierkegaard es el estadio de la vida inmediata. Esta vida basada en el lirismo y la seducción, alberga tanto a Johannes, personificación de Kierkegaard en el Diario del seductor, como al personaje conceptual del Don Juan de Mozart.  El presente artículo intenta demostrar cómo Kierkegaard incorpora en sus obras y en su pensamiento, la figura de la seducción como la consolidación factual de la inmediatez; y cómo la seducción, al igual que la música, prepara el camino para una experiencia estética trascendental: la vida en el momento.application/pdftext/htmlDerechos de autor 2011 Jennifer Hincapié Sánchezinfo:eu-repo/semantics/openAccessKierkegaardseducciónestadio estéticoDon Juaninmediatezgenialidad sensualKierkegaardseductionaesthetic stageDon Juanimmediacysensual geniusAesthetics and seduction on "The Immediate Erotic Stages, or The Musical Erotic", by Søren KierkegaardDe estética y seducción en «los estadios eróticos inmediatos, o el erotismo musical», de Søren Kierkegaardinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)