Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)2022-06-072022-06-07https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/10563In this paper, I adhere to the theory of direct reference of meaning. I hold that the meaning of a name is its bearer and that this bearer is not necessarily a spacio-temporal entity. I will argue that meaning of a vague term is inevitably binded to its roots, and that this takes us to a classification of two kinds of vague terms: vague terms "of belief" and "of human activities". From this, I will show that the sentences that contain these terms do not lack of truth value. I will differentiate this proposal from the analysis made by Saul Kripke in respect to fictional terms. I will conclude arguing that the ontological commitment arising from this account is much favorable the ones assumed by other theories.En este trabajo me adhiero a la teoría de la referencia directa del significado. Sostengo que el significado de un nombre es su portador, y que éste no es necesariamente una entidad espacio-temporal. Argumentaré que el significado de un término vacuo está ineludiblemente ligado a su origen, y que el origen de éste nos lleva a la clasificación de dos clases de términos vacuos: "de creencia", y "de actividades humanas". A partir de esto, mostraré que las oraciones que contienen estos términos no carecen de valor de verdad. Diferenciaré esta propuesta del análisis de los términos ficticios realizado por Saul Kripke; y concluiré sosteniendo que el compromiso ontológico derivado de esta propuesta es favorable al asumido por otras teorías.application/pdfDerechos de autor 2009 Omar Hildebrando Vásquezinfo:eu-repo/semantics/openAccesstérminos ficticiostérminos vacuoscompromiso ontológicoKripkefictional termsvague termsontological commitmentKripkeTérminos vacuos: génesis y significadoVacuous terms: genesis and meaninginfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)