Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)2022-06-072022-06-07https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/10750In this paper we explore the philosophical possibilities of the comic based on the work of Joaquían Salvador Lavado, “Quino”, especially his artistic work expressed in the comic “Mafalda”. We will argue that those possibilities include at least the following levels: first, Quino's work can be analysed from the perspective of Critical Theory, and, second, the comic can be used as a pedagogic tool to approach philosophy ́s abstract and universal questions.En este artículo se exploran las potencialidades filosóficas del comic a partir de Joaquín Salvador Lavado, “Quino”, en su obra artística, Mafalda. Se defenderá la idea según la cual estas potencialidades se despliegan en dos niveles: primero, es posible comprender a Quino desde la perspectiva filosófica de la Teoría Crítica. El segundo nivel se refiere al uso del cómic como herramienta pedagógica de acercamiento a la filosofía por su articulación con los grandes interrogantes de la humanidad.application/pdftext/htmltext/xmlDerechos de autor 2016 Revista Filosofía UISinfo:eu-repo/semantics/openAccesscomicQuinophilosophycritical theorypedagogycómicQuinofilosofíateoría críticapedagogíaQuino: del mundo del cómic al mundo de la filosofíaQuino: from the world of the comic to the world of philosophyinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)