Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)2022-06-072022-06-07https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/10656The intention of this essay is to show the existence of a socratic paideia or Bildung for our temps, an historic-hermeneutic work to revise and check the contribution of helenistic thinkers as Werner Jaeger, Martha C. Nussbaum, Agnes Heller y Michel Foucault.La intención del ensayo es mostrar la posibilidad de una paideia o formación socrática para nuestros tiempos; un trabajo hermenéutico e histórico que toma en cuenta y revisa la aportación de estudiosos de la Antigüedad, como Werner Jaeger, Martha C. Nussbaum, Agnes Heller y Michel Foucault.application/pdftext/htmlDerechos de autor 2013 José Mendívil Macías Valadezinfo:eu-repo/semantics/openAccessSócratesFoucaultformaciónpaideiaparresíaSocratesFoucaulteducationpaideiaparresia¿Qué es una formación socrática? Paideia, parresía y buen uso de la razónWhat is a socratic education? Paideia, parresia and the good use of reasoninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)