Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)2022-06-072022-06-07https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/10722This paper seeks to relate some central issues from Danto and Ranciére’s theoretical developments with some form of avant garde art developed in Argentina in the twentieth century. In a first instance are taken into account both forms of artistic and political denunciation as paradigms of overlapping and indistinctness exemplified by El Siluetazo and Tucumán Arde. Danto will offer the indiscernibility concept to think about art and with Ranciére will be evaluated the degree of impugnation claimed for the critic art facing the examples offered.El presente escrito busca relacionar cuestiones centrales a los planteamientos teóricos de Danto y Ranciére con cierta forma de arte vanguardista desarrollado en la Argentina del siglo XX. En una primera instancia se tomarán en cuenta las dos formas de denuncia artística y política que supuso El Siluetazo y Tucumán Arde en tanto paradigmas del solapamiento y la indistinción. Danto dará el concepto de indiscernibilidad para pensar el arte y con Ranciére se evaluará el grado de impugnación al arte crítico de cara a los ejemplos ofrecidos.application/pdfDerechos de autor 2015 Mariano Martínez Atencioinfo:eu-repo/semantics/openAccessDantoartepolíticaRanciéreineficaciaDantoartpoliticsRanciéreinefficacyIndistinción e ineficacia: observaciones al entrecruce arte y política en la escena artística del siglo XXIndistinction and inefficacy: interweaving observations between art and politics in the artistic scenario of twentieth centuryinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)