Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)2022-03-142022-03-14https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/7297We present the first activity of a didactic engineering using the Theory of Didactic Situations for the design and experimentation of a-didactic situations with Cabri as ‘milieu’. The activity’s a priori and a posteriori analyses show that the interaction with the ‘milieu’ led students to the construction of intuitive knowledge about reflection.Presentamos la primera actividad de una ingeniería didáctica que utilizó la Teoría de las Situaciones Didácticas para la creación y experimentación de situaciones a-didácticas utilizando Cabri como medio. El análisis a priori y a posteriori de la actividad presentada permite concluir que la interacción con el medio condujo a que los alumnos construyeran conocimientos intuitivos relativos a la simetría axial. application/pdfReflectiona-didactic situationTheory of Didactic SituationsCabriSimetría axialsituación a-didácticaTeoría de las Situaciones DidácticasCabri.Situaciones a-didácticas para la enseñanza de la simetría axial utilizando Cabri como medioA-didactic situations for the theaching of axial symmetry by using cabri as a meansinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)