Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)2022-03-142022-03-14https://noesis.uis.edu.co/handle/20.500.14071/8192This research is aiming for the continuous improvement ofdevelopment process on EducationalHipermedia Systems by interpreting, adapting and the application of the ISO SPICE standard("Software Process Improvementand Capability Determination 'j[6]The model described considers all software development process phases [12J and its lije cycle isusing the prototyping and incremental approaches, besides it is using rigorous techniques forsoftware construction supported by UML(Ullified Model Language}[IIJ and its extensiolls. Thismodel is supported by the constructivists pedagogical theories of cognitive flexibility fromSpiro[21] and Feltovich[8]. and the advantages ofhypermedia and hypertext in education.La investigación busca el mejoramiento continuo delp1Vceso de desan"ollo de sistemas Hipermediaeducativa a través de la interpretación, adaptación y aplicación del estándar¡SO SPICE ('Software Process Improvement and Capability Determination ")[6] El modelo que se describe considera todas las fases[12] del proceso de desarrollo de software ysu ciclo de vida está orientado por el enfoque de prototipado, e incremental, enriquecido contécnicas rigurosas de construcción de software soportadas en UML(Unified Model Language)[12] y sus extensiones. El modelo se apoya en la teoria pedagógicas constructivistas de la flexibilidadcognitiva de Spiro[21] y Feltovich[8] y las ventajas del hipertexto e hipermedia en educación.application/pdfQuaJity150- SP1CEeducational hypermedia systemssoftware engineeringlife cycle modelsCalidadISO- SPICEsistemas hipermedia educativaingeniería de softwaremodelos de ciclo de vidaISO SPICE en sistemas hipermedia educativaISO SPICE in educational hypermedia systemsinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)