An unintentional phenomenology? Levinas, Henry and the idea of a “post-phenomenology”

Advisors
A través de la crítica que realizan Levinas y Henry a la visión intelectualista de la fenomenología desarrollada por Husserl, se plantea la posibilidad de una reformulación de la fenomenología clásica por medio de un regreso a una alteridad preteórica presente en la afectividad y la relación con los otros. Subvirtiendo el principio de la intencionalidad teórica se sugiere una post-fenomenología como denominación para esta no-intencionalidad.
Through the critique that Levinas and Henry realize to the vision intellectualistic of the phenomenology developed by Husserl, there appears the possibility of a reformulation of the classic phenomenology through a return to a pretheoric otherness present at the affection and the relation with others respect with the others. Subverting the principle of the theoretical intentionality a post-phenomenology is suggested as denomination for this non-intentionality.
intencionalidad, fenomenología, Levinas, Henry, subjetividad, intentionality, phenomenology, Levinas, Henry, subjectivity