1971 student movement in Colombia. The story told by its protagonists

Advisors
The purpose of this article is to explain, from the voices of its protagonists, the 1971 student movement in Colombia, the most important protest by university students in the 20th century. For this we will use a series of interviews made with the most outstanding student leaders and officials of the National University. With this we seek to provide a different image of the mobilization and provide elements to assess the dynamics of the National Meetings, the Minimum Program and the differences in the interpretation of the possibilities that the movement had according to the conception of the political organizations.
El propósito de este artículo es explicar, a partir de las voces de sus protagonistas, el movimiento estudiantil de 1971 en Colombia, la más importante protesta de los universitarios en el siglo XX. Para ello utilizaremos una serie de entrevistas hechas a los más destacados dirigentes estudiantiles y funcionarios de la Universidad Nacional. Con ello buscamos brindar una imagen distinta de la movilización y brindar elementos para valorar las dinámicas de los Encuentros Nacionales, el Programa Mínimo y las diferencias en la interpretación de las posibilidades que tenía el movimiento según la concepción de las organizaciones políticas.
Movimiento Estudiantil- Colombia, Izquierdas-Estudiantes, Programa Mínimo, Cogobierno, Historia de Colombia siglo XX, Student Movement- Colombia, Left-Students, Minimum Program, Co-government, History of Colombia, 20th century