Escuela de Idiomas
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Escuela de Idiomas by browse.metadata.advisor "Fonseca Estepa, Aleyda"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Aprendizaje basado en juegos digitales en el aula: Creación de un modelo de aprendizaje autónomo aplicado por medio de herramientas TIC, para mejorar los procesos de enseñanza y aprendizaje de vocabulario en inglés en el nivel A1 en el Instituto de Lenguas UIS(Universidad Industrial de Santander, 2022-09-19) Blanco Suárez, Jessica Daniela; Fonseca Estepa, Aleyda; Campos Fontecha, Everth EdicsonProyecto llamado “Vocab +” enfocado en ayudar a complementar los procesos de enseñanza y aprendizaje de vocabulario ofrecidos a niños en edades de 7 a 9 años en el Instituto de Lenguas UIS, pertenecientes al nivel A1. Tiene como objetivo ampliar la cantidad de vocabulario enseñado y enriquecer las sesiones de clase, por medio de la implementación de una plataforma virtual apoyada en herramientas digitales y de elementos del Digital Game-based Learning. Los resultados de la implementación muestran que se permitió aumentar la motivación en clase y se otorgó la oportunidad de dar las lecciones de manera más significativa y envolvente durante las sesiones.Item Mejoramiento de la comprensión oral mediante la aplicación de estrategias de escucha a través de la creación de un cuaderno de trabajo con actividades didácticas y multimodales.(Universidad Industrial de Santander, 2024-11-03) Márquez Jiménez, Julieth Emilia; Fonseca Estepa, Aleyda; Rojas Villamizar, María Eugenia; Rodríguez Bustos, Fabio AlexanderListening comprehension is an essential skill when acquiring the English language since it enables learners to achieve a higher level of competency and communicate more naturally and accurately in the language. However, due to its complexity and limited exposure in the learning process, students continue to struggle with this ability. The purpose of this study is to analyze to what extent creating a book with didactic activities and multimodal elements improves students' listening skills. This mixed method study is divided into three phases which consist of a preliminary test from Cambridge and a structured interview to know students' perception of English (Phase 1), workbook implementation (Phase 2), and a Post test to assess students' proficiency (Phase 3). The sample was 5 students from a public school in Piedecuesta, Colombia, who had a low level of English proficiency in comparison to ‘’Los Estándares Básicos de competencias en Lenguas Extranjeras: Inglés’’ along with the CEFR. The findings analysis of this study revealed that the implementation of the didactic workbook assisted students in developing and improving their oral comprehension; this was proven by the comparison of students’ Pre-test and Post-Test results. This study promotes an enriching and innovative learning process of acquiring listening comprehension skills with didactic activities and multimodal elements.