La pedagogía del concepto, de Deleuze

No Thumbnail Available
Date
Advisors
Evaluators
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Industrial de Santander
Abstract
Description
This article analyses the philosophical procedure of Gilles Deleuze and distinguishes it from hermeneutics. The first aspect is to comprehend the idea of a pedagogy of concept in Gilles Deleuze. This concept can be found in the book What is philosophy?, but can also be traced back to earlier works of Deleuze under disguised formulations. The second aspect examine is how this particular conception is opposed basic principles of hermeneutics. Although this is not a discussion with a particular author, it establishes the basic argumentation to comprehend why Deleuze is not hermeneutical.
Este artículo analiza el procedimiento filosófico de Gilles Deleuze y lo diferencia de la hermenéutica. El primer paso es comprender la idea de una pedagogía del concepto en Gilles Deleuze. Este concepto se encuentra expuesto en el libro ¿Qué es la filosofía?, pero puede rastrearse en las obras tempranas de Deleuze bajo otras formulaciones. El segundo paso es identificar cómo esta concepción se contrapone a los principios de una hermenéutica. Si bien no es una discusión con un autor particular, sienta las bases para comprender por qué Deleuze no es un hermenéutica. 
Keywords
pedagogía del Concepto, Deleuze, hermenéutica, método, pedagogy of the Concept, Deleuze, hermeneutics, method
Citation