Pensar nuevas filosofías de la educación: un encuentro entre lo moderno y lo posmoderno

No Thumbnail Available
Date
Advisors
Evaluators
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Industrial de Santander
Abstract
Description
The article assumes thinking new philosophies of education from the encounter between the modern and the postmodern, and their description through some pedagogical practices in Colombia pedagogical knowledge. It analyzes a philosophy of education inspired by the transit of a philosophy of consciousness to a philosophy of language, as an alternative of reflection, as a topic of discussion and as a method to enable a comprehensive approach about human action and about education as a commitment to the other.
El artículo asume pensar nuevas filosofías de la educación a partir del encuentro entre lo moderno y lo posmoderno, y su descripción a través de algunas prácticas pedagógicas en el saber pedagógico colombiano. Analiza una filosofía de la educación inspirada en el tránsito de una filosofía de la conciencia a una filosofía del lenguaje como alternativa de reflexión, como tema de discusión y como método para posibilitar un acercamiento comprensivo de la acción humana y de la educación como un compromiso con el otro.
Keywords
filosofía de la educación, saber pedagógico, modernidad, posmodernidad, educación, philosophy of education, pedagogical knowledge, modernity, postmodernity, education
Citation