PROPUESTA DOCENTE PARA TRASCENDER EN LA ENSEÑANZA CON ESTUDIANTES DE ENFERMERÍA

No Thumbnail Available
Date
Advisors
Evaluators
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Industrial de Santander
Abstract
Description
DESCRIPCIÓN La  propuesta  retoma  aspectos  relevantes  del  constructivismo,  centrando  su  base conceptual  y    desarrollo  en  teorías  que  sustentan  el  aprendizaje  signifcativo como eje fundamental para que el estudiante auxiliar de enfermería, logre afanzar una estructura cognitiva a partir de  la cual  incorpore conocimientos en  su  futuro desempeño laboral.PALABRAS CLAVE: Aprendizaje, signifcativo, estrategias, proyectos, constructivismo, planeación, autonomía. EDUCATIONAL  PROPOSAL  TO  TRASCEND  IN  THE TEACHING WITH NURSING STUDENTS  DESCRIPTIONThe  proposal  retakes  relevant  aspects  of  constructivism, with  an  emphasis  on  its conceptual  basis  and  theory  development  that  sustain  a meaningful  learning  as  a central  axix  to  provide  that  the  nursing  assistant  student  with  certain  learning diffculties would be  in  the capacity  to consolidate a cognitive  structure based on which knowledge in his labor future will adhere.KEY WORDS: Learning, meaning, strategies, projects, constructivism,planning, autonomy.
Keywords
Citation